Benchmarking on vertailua, arviointia, avointa kiinnostusta siihen miten toiset tekevät sekä oppimista toisilta organisaatioilta. Benchmarking-arvioinnit johtavat oman toiminnan jatkuvaan parantamiseen. Taitava markkinoija on aktiivinen ja seuraa trendejä. Pyörää ei kannata kehittää uudelleen! 

Bencmarkingissa ei suinkaan ole kyse ideoiden varastamisesta, vaan parantamisesta ja jatkojalostamisesta omia päämääriä tukevaksi. On suuri kunnia päästä toisen yrityksen benchmarkkauksen alaiseksi. Silloin tietää tehneensä jotain oikein.

                                                                                                           

Kalenteri 1

 

 

Miten olla asiakkaan silmissä 365 päivää vuodessa?

Riittääkö sähköinen kalenteri, vai käyttävätkö ihmiset vielä paperikalentereja? Markkinoijat toki toivovat, että oma brändi osuisi asiakkaan silmiin 365 päivää vuodessa. Tällä kertaa Picaset tutki benchmarkingin keinoin, miten saada kohdeyleisön edustaja ottamaan printtikalenteri käyttöön ja pitämään sitä esillä. Jaamme teille nyt parhaat ideat, olkaa hyvä!

                                                                                                           

Kalenteri 2

 

Parhaat kalenteri-ideat

1. Osallista asiakkaat
Vantaan Energia pyysi asiakkaitaan sekä muitakin innokkaita valokuvaajia lähettämään tunnelmallisia valokuvia suomalaisesta luonnosta seinäkalenteriin julkaistavaksi. Tämä nostatti yhdessätekemisen tunteen ja osallistumisen riemun. Kuvia saatiin yli 900. Näistä 13 valittiin kalenteriin. Asiakkaat pääsevät nauttimaan kauniista luontokuvista koko vuoden ajan.

2. Jaa hyödyllistä tietoa
Rosk’n Roll:n seinäkalenterista löytyy runsaasti tietoa jätehuollosta ja lisäksi siinä on irrotettava Kodin lajitteluopas. Kalenterista löytyvät kiertävien jätekeräysten aikataulut. Tämä on hyödyllistä tietoa ja saa kohdeyleisön pitämään kalenteria esillä.

3. Hyödynnä esitteiden rinnalla
Mikäli annat asiakkaalle mahdollisuuden printtiesitteen tilaamiseen, miksi et toteuttaisi myös seinäkalenteria, joka pysyy varmemmin esillä, kuin paperiesite, joka sujautetaan pöytälaatikkoon pois silmistä?

4. Sitouta asiakkaat
Erityisesti lehtitaloilla on ollut tapana lähettää kalenteri lukijoille tilaajalahjaksi. Kun Turun Sanomat päätyi luopumaan ilmaiskalenterin lähettämisestä vuonna 2015, se näkyi heti lisääntyneenä kalenterien kysyntänä Turun kirjakaupoissa. Ihmiset halusivat tilalle nimenomaan samantyylisen kalenterin, jonka käyttöön olivat tottuneet vuosien varrella.

5. Auta yhdistystä
Kalenterien painokustannukset ovat edulliset, mutta se voi silti olla suuri kuluerä voittoa tavoittelemattomalle yhdistykselle. Onko mielessäsi yhdistys, jonka arvot vastaavat omiasi ja jonka jäsenkuntaan kuuluu potentiaalisia asiakkaita? Voit ehdottaa yhdistykselle, että tuette heitä kalenterien painamisessa sovittua näkyvyyttä vastaan. Kalenteri sopii hyvin myös yhdistyksen varainkeruutuotteeksi! Eläinlääkärileidien toteutus sai paljon ansaittua huomiota vuonna 2017: http://www.vetladies.net/me/.

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan uusia oivalluksia!

Lisätietoa kalenterien painatuksesta löydät sivulta www.picaset.fi/tuotteet/42-kalenterit
Lisävinkkejä suunnitteluun tarjoaa Picasetin tiimi: https://www.picaset.fi/yhteystiedot