Kirjekuoren tehtävä on tulla avatuksi. Kirjekuorella on merkittävä rooli suorapostituskampanjan onnistumisessa.

Markkinointi on jatkuvaa testaamista. Kokeile eri strategioita ja testaa tuloksellisuutta. Kokeile minimalistista linjaa (ei sanoja, ei tiisereitä, ei kuvia, ei edes logoa) tai hyödynnä kirjekuoren koko painopinta-ala.

Ota kohderyhmä huomioon viestintätyylissä. Mikäli kirjeen käsittelee sihteeri tai assistentti, voi liian mainosmainen kuori joutua ö-mappiin.

Yritysviestinnässä vähemmän voi olla enemmän. Kuori tulee herkemmin avatuksi, mikäli se on henkilökohtaisen ja tärkeän oloinen.

                                                                                                           

Kirjekuori

Picasetin kymmenen vinkkiä kirjekuoren avausprosentin nostamiseksi: 

1. Ota huomioon kohdeyleisö. Puhuttele heitä jo kuoressa: “Tarjous golfareille!” tai “Vinkkejä osakesäästäjille!”. Tämä tuo eksklusiivisuuden tuntua.

2. Herätä kiinnostus esittämällä kysymys, johon löytyy kuoresta vastaus (esim. haaste, johon tarjoat ratkaisun). Jos aihe on lukijalle ajankohtainen, hän varmasti avaa kuoren.

3. Kerro jo kuoressa, mitä tarjouksesi koskee. Kirjekuoreen voidaan painaa kiinnostusta herättävä kuva tuotteesta. Kultapainatuksella saat arvokkaan näköisen kuoren.

4. Voit jo kirjekuoressa listata tuotteesi/palvelusi edut vaikkapa ranskalaisilla viivoilla.

5. Kerro selkeästi mitä kuoresta löytyy, esim. kosmetiikkanäyte, muistivihkonen, alennuskuponki, arvokkaita vinkkejä, kutsu avajaisiin, tms.

6. Kehoita toimimaan lausahduksilla “Katso kuoreen!” tai “Avaa heti!”. Aseta määräaika mihin mennessä tulee toimia.

7. Aina löytyy kohderyhmä, joka innostuu erikoishinnasta tai tilaajalahjasta...

8. Kuvat toimivat paremmin kuin teksti. Mikäli myyt kirjoja, älä pelkästään kerro, että viides kirja on ilmainen, vaan laita kuva viidestä kirjasta ja kuvan yhteyteen tieto tarjoamastasi edusta.

9. Laita kuoren sisälle jotain, joka tuntuu sormissa jo avaamatta kuorta, kuten kolikko, raaputusarpa tai kynä. Tämä nostaa kuoren avausprosenttia.

10. Myös kirjekuorella voi leikitellä. Millainen koko, muoto, väri tai materiaali tukee parhaiten kampanjaasi? Pyydä Picasetilta tukea kuorivalintoihin! Picaset painaa digitaalisesti myös kullan ja hopean.

Lisätietoa kirjekuorista löydät Picasetin tuotesivulta https://www.picaset.fi/tuotteet/18-kirjekuoret

Suorapostin saaneille on hyvä tarjota monta kanavaa yhteydenottoon. Kaikki eivät saa aikaiseksi tarttua luuriin tai sujauttaa palautuskuorta postilaatikkoon.

Suorapostituskampanjaa varten nettiin voi luoda oman kampanjasivun, jonne kirjeen saajat ohjataan hakemaan lisätietoa ja täyttämään tilaus- tai arvontalomake. Kampanjasivulla voi olla myös chat-päivystys kampanjan aikana. Näin saadaan parannettua suorapostituksen tuloksellisuutta.

Ja kaikkihan alkoi siitä kirjekuoresta, jonka päämäärä oli tulla avatuksi!

                                                                                                           

Kirjekuoriryhma