Huolimatta siitä, että bisneskontaktit löytyvät helposti LinkedInnistä, jaamme edelleen käyntikortteja. Haluamme jättää konkreettisen muiston tapaamisesta.

Käyntikortti on markkinointi- ja informaatiokanava

Ota kaikki irti käyntikortista informaatiokanavana.

Sisällytä:

  • Logo
  • Yrityksen nimi ja www-osoite
  • Nimi ja titteli
  • Sähköpostiosoite
  • Suora puhelinnumero (gsm)
  • Skype-tunnus
  • Valokuva (ideanahan oli, että jäät mieleen!)
  • LinkedIn-profiilisi suora osoite
  • QR-koodi, jonka avulla tiedot voi skannata talteen omaan älypuhelimeen. Voit hyödyntää esim. seuraavaa QR-koodi generaattoria: http://www.qr-koodit.fi/generaattori

Säästä tilaa ja jätä pois:
- Keskuksen numero. (Kuka haluaa soittaa keskukseen, jos vaihtoehtona on suora numero. Jos et halua antaa suoraa numeroa, miksi haluaisit edes antaa käyntikortin?)
- Fax-numero, herrantähden! Jos joku haluaa lähettää faxeja vuonna 2017, niin hän voinee soittaa ja kysyä numeron erikseen.
- Harkinnan mukaan myös postiosoitteen voi jättää pois. Harva lähettää kirjepostia, ja mikäli kontaktisi vierailee toimistollanne, hän luultavasti tarkistaa vielä ennen lähtöä osoitteen yrityksenne kotisivuilta.

Inspiroidu: https://fi.pinterest.com/explore/visit-cards/

Ota tilanne haltuun ojentaessasi käyntikortti. Katso silmiin, älä kiirehdi, jätä miellyttävä vaikutus. Mikäli ojennat käyntikortin tapaamisen päätyttyä, kerro milloin olet uudestaan yhteydessä ja kertaa ratkaisusi/palvelusi/tuotteesi tuomat hyödyt.

Käyntikorttien trendit vuonna 2017 ja vinkit käyntikortin suunnitteluun

  1. Panosta laatuun. Käyntikortit ovat hyvin pieni kuluerä. Etsi säästökohteita muualta. Alitajuntaisesti yrityksesi markkinointimateriaalin laatu on yhtä kuin palvelujesi laatu. Huomioi käyntikorteissa materiaali (tarpeeksi jämäkkä) ja varmista, että myös käyntikorteissa noudatetaan yrityksesi graafista ohjeistusta.
  2. Erottaudu. On muitakin taustavärejä kuin valkoinen! Käyntikortin ei tarvitse edes olla nelikulmainen. Käyntikortissa voi käyttää useita erilaisia kartonkeja, joihin voi painaa jotain lisäefektiä. Miten olisi metallinhohto, kulta tai hopea, tai vaikkapa kiiltoefekti, tai täysmatta laminointi? Mitä erikoisempi ja kauniimpi käyntikorttisi on, sitä pidempään sitä halutaan pitää tallessa!
  3. Luo käyntikortille uusi tarkoitus. Käyntikortti voi toimia myös kirjanmerkkinä, alennuskuponkina, lippuna tapahtumaan, muistilappuna tai koristetarrana. Enää ei tarvitse puhua säästä, sillä luova käyntikorttiratkaisusi on hyvä ja luonteva small talkin aihe.
  4. Ole yllättävä ja viihdyttävä. Käyntikortin kääntöpuolelle voi myös lisätä asiakassuosituksen tai mainita yrityksesi tukemasta hyväntekeväisyyskohteesta. Voit myös yllättää käyntikortin vastaanottajan toimialaasi liittyvällä tiedonmurusella, kuten ”suuremmalla todennäköisyydellä selviät lento-onnettomuudesta kuin klikkaat bannerimainosta”. Tämä varmasti herättää vilkkaan keskustelun uusiin markkinointikanaviin ja –strategioihin liittyen.
  5. Anna lupaus. Lisää lyhennetty hissipuheesi käyntikorttiin. Mikä on tarjoamienne palveluiden tuoma hyöty asiakkaalle? Älä piilottele osaamista. Älä oleta, että asiakas muistaa faktat kerran sinut tavattuaan. Älä kuvittele, että vapaa-aikaa vietetään kotisivuillanne surffaten. Kerro käyntikortissa mitä teette ensimmäisenä Suomessa, nopeammin, paremmin tai ympäristöystävällisemmin kuin muut, tms.

Picasetilta käyntikortit myös avaimet käteen –periaatteella!

Suunnittelemme käyntikorttinne ja lähetämme vedokset hyväksyttäviksi. Sinun ei tarvitse toimittaa painoaineistoa, perehtyä painotekniikoihin eikä deluxe-efekteihin. Anna meidän yllättää sinut!